כותרת

מאת: איתן כרמי

נכתב ב- 10/5/2013

כלל ראשון בכתיבה שיווקית נכונה: כתוב קצר כתוב פשוט ו...קליל.

 

איתן כרמימדוע הסכמי משכנתא, פוליסות ביטוח תעודות אחריות המצורפות למוצר שקנינו כתובות באותיות קטנות ובשורות צפופות וארוכות? נכון, יש הרבה מה להניח על הנייר אבל... התוצאה היא שהלקוח חותם על התחייבות כספית הכבדה בחייו (במקרה של משכנתא) מבלי לקרוא. וגם כשהוא כבר מנסה, הוא מתייאש מהר כי בעצם הוא מבין מילה מהנאמר. זה ממש לא המקום שהיית רוצה להביא לקוח שלך או גולש בתקשורת הכתובה איתו – דפי אתר, ניוזלטר, מייל, הצעה שיווקית  וכדומה. כתיבה קלילה, התנסחות פשוטה, משפטים ופסקאות קצרות הן הנוסחה הבדוקה להשגת יתרונות רבים ותוצאות מעולות:

 

Vהעברת מסר ברור וקליט

זכירות גבוהה של ההצעה השיווקית

הסרת מחסומי התנגדות של הלקוח

שהות ארוכה יותר באתר שלך (תורם לקידום אורגני)

הגדלת הסיכוי להנעה לפעולה או מכירה

 

7 שניות... זוז!!!

הגולש מעניק לך קרדיט קטן ביותר - 7 שניות בממוצע. זה הזמן שנדרש לו לקבל החלטה אם הוא נשאר אצלך באתר או עובר לאחר. במהלך אותן  שבע שניות הגולש לא קורא אלא סורק את הדף. עיצוב מושך, כותרת ברורה ומעניינת ישכנעו אותו להמשיך. אז מה... עכשיו תגרום לו ללכת בגלל תוכן מורכב, קשה לקריאה והתנסחויות פתלתלות? הנה כמה כללים שיעזרו לך לכתוב תכנים קלים לקריאה ואשר יישומם יניב תוצאות מעולות:

                                                              

1.      כותרת עניינית ומעניינת - שתגרום לגולש להבין שיש כאן באתר בדיוק את מה שהוא מחפש    (8 מילים+-). כלומר עניינית בתוכן מעניינת בסגנון ובקריאטיביות שלה. לא לפחד, אפשר לפנות בכותרת ישירות אל הגולש: " אנחנו היחידים שמייצרים נעליים במידה 48 ומעלה. מתאים לך?" (שאלה רטורית. בטח שמתאים לגולש. הרי הוא חיפש מידות גדולות. ומצא. נראה אותו עכשיו גולש לאתר אחר!!!).

2.      כותרת משנה או פתיח מודגש לטקסט - שיתמצתו את עיקר התוכן באותו עמוד (5-3 שורות לכל היותר). רצוי משפט ראשון קצר ועדיף לסיים בגירוי הסקרנות באמצעות שאלה ("רוצה לדעת איך?"...) או הבטחה ("בפסקה הבאה מחכה לך הפתעה נעימה...")

3.      פסקאות קצרות -  הגולש קורא בדילוגים ולא ברצף, פסקאות קצרות נראות פחות מאיימות. אם יש לך הרבה אינפורמציה השייכת לפסקה מסויימת תמיד ניתן לסיים בלינק שמציע: "למאמר המורחב..." או "להמשך קריאה בנושא xy...". אגב, כותרת לכל פסקה עשויה לגרות את הגולש לקרוא או לסייע לו להבין באיזה נושא הפסקה כולה עוסקת.  פסקה צריכה להכיל נושא מרכזי אחד. אחד... לא שניים ולא שלושה! עודף מסרים מבלבל.

4.      משפטים קצרים ככל שהמשפטים יהיו קצרים יותר כך הם יהיו קליטים יותר וקלים לקריאה. משפט ארוך עם פסיקים, וו הקישור, וו החיבור, הערות ביניים בתוך סוגריים       או  בין מקווים... ייקח את הגולש לטיול ארוך ומתיש שכבר בתחילתו הוא ירצה לקפוץ מהרכבת ולהתנתק.

 

5.      ריווח שורות  וגודל אות – מבלי להעליב אף אחד אבל... הגולש הוא יצור עצלן ומפונק. אין לו כוח לקרוא גם כשמדובר בתוכן שהוא עצמו חיפש. אותיות קטנות, שורות ארוכות וצפופות וגושי טקסט גדולים הם טרחה רבה מידי בשבילו. מומלץ גודל אות לא פחות מ-10 פונקט ולא יותר מ-12 פונקט לטקסט, וריווח שורות בהתאמה יקלו על העין של הקורא ויזמינו לקריאה)

 

6.      בעברית קוראים מימין לשמאל – לא אני לא צוחק עליך וחלילה לא מזלזל. כולנו פשוט נוטים לשכוח עובדה כל כך פשוטה ולעיתים ממרכזים את הטקסט לאמצע ויש כאלה שאף עושים יישור לשמאל. העין רגילה לקרוא מימין לשמאל. הנחת טקסט ביישור לשמאל מפריעה לקרוא ודוחפת את הגולש לאתר העיצוב הטקסט ידידותי יותר.

7.      להדגיש את הנקודות החשובות – כן, להדגיש. באות גדולה, באות שמנה, בצבע, במסגרת סביב שורת מחץ, במרקר , בקו תחתי, בעזרת תמונה שממחישה... אבל חשוב לזכור: הדגשת מרובה לא הדגשת כלום! להדגיש רק את מה שחשוב באמת.

8.      לא לשבור מילים – לפעמים מילה ארוכה מסתיימת בשורה ומחציתה עוברת וצונחת לשו-
רה הבאה. נכון שזה מפריע לקרוא? להימנע בבקשה, בייחוד כשמשלבים במשפט  words in English. העין קוראת מימין לשמאל ולפתע צריכה לקרוא משמאל לימין ובנוסף לרדת שורה, להתחיל משמאל לימין ולחזור לקרוא מימין לשמאל. לא מבלבל?

9.      להימנע מפונט כתב יד. - זה תמיד נראה לא אמיתי והתחושה האחרונה שברצונך להשאיר בתודעתו של הגולש הוא תחושה של זיוף, לא אמיתי, כאילו כזה...

10.  הגעהא תמיד לעשות הגהה, ועוד אחת ועוד אחת. סיימת? עכשיו ממש חיוני להעביר את הטקסט למישהו שזו לו הפעם הראשונה לקרוא. הוא ימצא עוד שגיאות. אני מבטיח לך. ואם הוא לא הבין משהו, אין טעם להסביר לו, אלא פשוט לתקן. הוא המבחן הכי אובייקטיבי שלך. אם הוא לא הבין גם הגולש לא יבין. שגיאות כתיב (שלושה מכוניות...), שגיעות דפוס (כן, זה בכוונה שגיעות...) וטעויות פיסוק לא מעניקות לך אצל הגולש נקודות זכות. והנה עוד טיפ קטן אך חשוב: לא לסמוך על מתקן השגיאות האוטומטי. הוא יאשר לך את צמד המילים "קצר ופשוש" כנכונות בעוד שכוונתך היתה לכתוב "קצר ופשוט".

 

התוכן מוגש ע"י "הברנש" מומחה בכתיבת תכנים שיווקיים, טקסטים

שמשכנעים לקוחות ותכנים למטרות קידום אורגני. מאמרים נוספים

ניתן לקרוא באתר הברנש WWW.HABARNASH.CO.IL או להתקשר.

 

אפשר בצ'יק – 054-2611212

אפשר בקליק: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.