6 שנים לדבּר פשוט

מאת: אליעוז רבין

נכתב ב- 24/5/2014

שש  כמי שניהל חברות בענפים שונים חשתי תמיד שהקשר עם הלקוח יכול להיות טוב בהרבה אם הוא יהיה פשוט יותר: תהליכים קצרים, שפה ברורה ומובנת. לא רק שהדבר נוח ומועיל ללקוח, אלא שלחברה נותנת השרות זול יותר לנהוג כך.
לפני 6 שנים הוקמה רשמית חברת "דבּר פשוט" על מנת להביא את בשורת הפישוט הניהולי לישראל (באופן לא רשמי התחלנו בפעילות כחצי שנה קודם לכן).

ההתחלה היתה צנועה , וקשה.
לא יכולנו עדיין להביא סיפורי הצלחה, ולהדגים ללקוחותינו הפוטנציאליים מהו הרווח שיפיקו מהפישוט הניהולי.  אבל כבר אז היו כמה נחשונים שהבינו - וקפצו למים. ערן יסעור, איש "המוצר של המדינה", ואביביתת קליין מבנק לאומי היו שני הלקוחות הראשונים, בעלי התעוזה.

לשמחתנו זכינו לאמונה של חברת The Plain English Campain , המובילה באירופה, אשר הסכימה לערוך איתנו הסכם שיתוף ידע. תרומתה היתה חשובה, ושמה הטוב פתח לנו דלתות.

לאט-לאט התרבו הלקוחות, התרבו סיפורי ההצלחה, וגדלה ההבנה במשק הישראלי לצורך בפישוט, ולתועלת הרבה שהוא מביא עימו.

חברות ביטוח, בתי ההשקעה הגדולים במשק, בנקים, חברות תיקשורת, משרדי ממשלה ועוד רבים וטובים הפכו ללקוחותינו. קצרה היריעה מלציינם, אבל תודתנו נתונה להם.
צוות היועצים שלנו מורכב כולו מאנשים בכירים ומובילים, הרתומים לתפיסת העולם ולמתודולוגיה של "דבּר פשוט", ועושים את מיטבם כדי לחסוך ללקוחותינו עלויות (חסכון המגיע לא פעם למליוני ש"ח).

חסרה לי מאד היועצת הראשונה שהצטרפה למסע הארוך, עו"ד יעל גבע זכרונה לברכה. חברה, יועצת, שותפה לדרך.

תודה מקרב לב לכל המנהלים האמיצים שהאמינו בנו, ללקוחות שלמדו לאהוב את רעיונות הפישוט, וליועצים הנפלאים העושים במלאכה.

תודה גם לכל מקבלי העדכונים שלנו על הקריאה, השיתוף והתגובה.

שש שנים, ועוד היד נטויה.